Strona Główna

środa, 6 grudnia 2017

3 tygodnie razem!

 Mija już 3 tydzień odkąd Baci jest u mnie, więc czas najwyższy napisać kilka słów jakim jest szczeniaczkiem ;)  Nie mogę w to uwierzyć, że te 3 tygodnie tak szybko minęły.... 
Ciężko było się przestawić na brykającego po całym domu szczeniaka i zaczepiającego Kenta gdzie musiałam i muszę cały czas mieć oczy dookoła głowy :D
                                                 Fot.Dominika Lukoszek


Najpierw zacznę od relacji Kenta z Bacim
 Na początku jak zawsze nie ma kolorowo choć dalej jestem w szoku, że Kentucky nie był w cale na mnie obrażony jedynie był w szoku, że jakiś mały knypek chodzi w naszym domu :P
Mały od początku zaczepiał Kenta a w dodatku skakał na niego jak i lizał po pyszczku a Kent bardzo tego nie lubi... Co w takich momentach robił? Był cierpliwym "starszym bratem" choć gdy mały przegiął od razu zaczęło się szczekanie ze strony Kenta.
Kentucky uwielbia bawić się z Bacim na dworze a tym bardziej gdy w dodatku jest śnieg! Cały czas się ganiają :D Jedynie w domu Kent ma surowe zasady z którymi mocno się zgadzam ;) Każdy ma mieć szacunek do każdego członka rodziny i w domu się odpoczywa a nie bryka.
Wczoraj była ostra relacja między Kentem a Bacardim, bo młody zaczął ciągnąć za fafle "starszego brata", więc dostał małą nauczkę ;)
Na prawdę jestem bardzo zadowolona z Kentucky'ego, że daje radę i ma taką cierpliwość do Bacardiego!
                                                                Fot. Anna Bronikowska
 Pierwsze dni nie należały do najłatwiejszych.... Budzenie się w nocy kiedy usłyszałam jeden ruch szczeniaczka w klatce, budzenie się potem o 7 rano na siku i wsio do pracy albo spanie dłużej :P Mały przez kilka dni był spokojnym papikiem, spał całe dnie, bawił się sam zabawkami, podążał za mną w krok w krok a potem szczeniak się do nas przyzwyczaił i zaczęło się małe ziółko :P
 Bacardi jest bardzo zaczepliwym pieskiem, uwielbia wręcz gryźć swoje stópki i lizać przednie łapki a głównie za ich końcówki! XD Ma niesamowity drive do zabawek i aport wrodzony! Uwielbia się przytulać do swojego przewodnika i cały czas by dawał całusy czego bardzo nie lubię, ale na to wychodzi, że powoli muszę się do tego przyzwyczaić ;)
Rano i wieczorem włącza mu się ADHD a całe popołudnie może przespać. Kocha jedzenie i tutaj na to wychodzi, że każdy mój zwierzak jest żarłokiem i chyba już nic na to nie poradzę, ale na szczęście Bacardi przy pracy myśli nawet gdy trzymam smaczki w rękach ;)
Kolejna sprawa, która bardzo mi się podoba to, że dla niego samą dużą pochwałą jest mój zachwyt. Wystarczy, że powiem " dobry pies" z lekkim uśmieszkiem a ten cieszy się ogromnie i to jest ważniejsze od smakołyków! Choć najlepszą nagrodą dla niego jest szarpanie się zwykłym szarpaczkiem czy owieczką :D
W klatce potrafi przebywać i od razu w niej zasypia choć mamy jeszcze mały problem gdy młody zostaje w niej a wychodzę na dwór z Kentaczkiem ;)
Mały zdecydowanie nie lubi uczyć się nowych rzeczy a przy starych komendach wymyśla swoje pomysły, np, jakiś czas temu przy komendzie leżeć najpierw robił wstydź się (nigdy nie był uczony tej sztuczki) a potem dopiero się położył.
Według mnie jest trochę twardym pieseczkiem i trudnym, ale to już wiedziałam kiedy byłam w hodowli gdy papiki miały 4,5 tyg i na pewno mam duże wyzwania w kwestii samego wychowania. Młody lubi robić rzeczy których wie, że nie wolno ich robić :P
 Podsumowując jest świetnym papikiem w robocie aż nie umiem się doczekać kiedy wybierzemy się na pierwsze owieczkowanie w dodatku nie ma problemów w rozproszeniach! Kent może daleko biegać a my możemy spokojnie uczyć się komend czy razem bawić się zabawką, ba nawet Kent może leżeć obok Bacardiego gdy z nim pracuję :D
 Uczymy się dalej swojego zaufania a także szacunek do wszystkich domowników ;)
Z dnia na dzień co raz to lepiej się dogadujemy, uczy się podstawowych komend (siad, leżeć, stój, zostań) a głównie skupiam się aby był idealnym pieskiem do życia :)
Jestem ciekawa co wyrośnie z tego łobuza! :D A już za 2 tygodnie stukną mu 3 miesiące a dziś ma 11 tygodni i z tej okazji jest filmik! 

Z okazji mikołajek to i zdjęcia mikołajkowe ;) 

                                        

Pozdrawiamy: D&K&B :-)

1 komentarz:

Obserwatorzy